blåbærskogen

blåbærskogen

tirsdag 27. mai 2014

Sirkelskjørt til jente 3år

Jeg har fått litt fargerikt stoff av mamma'n min. Det er litt for spreke farger til at jeg tør lage noe til meg selv. Men med pusekatter er det perfekt for ei lita jente - slik som niesa mi som snart blir 3år.
Stoffet er fra Stoff&Stil. Ribben øverst er fra den lokale hobbybutikken og mønsteret har jeg hentet inspirasjon fra Dana-made-it.


Eneste endring i forhold til Dana-made-it sin sirkel-skjørt, er at jeg har laget to halvsirkler og sydd disse sammen. Dette siden jeg hadde utgangspunkt i et stoff med veldig retningsbestemt mønster. Det ville vært dumt med pusekatter opp-ned på halve skjørtet. Jeg vurderte også å lage 4 kvarte sirkler, men i etterkant er jeg fornøyd med avgjørelsen om å dele sirkelen i to.

Det er ikke prøvd på modellen enda, så jeg kan ikke si noe om snurreeffeketen er som man håper :) 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar