blåbærskogen

blåbærskogen

fredag 20. november 2015

Tips til adventskalender gaver

Her er noen forslag til ting du kan lage selv og pakke inn i adventskalenderen.
Det er ting jeg har tenkt selv til min sønn, men det kan nok passe til både gutter og jenter og eldre enn 2,5 som han er nå.

Min lille, har et lite lekekjøkken som han av og til leker veldig aktivt med. En dag han skulle gi meg en kopp te mistet han koppen i gulvet, og all liksom-teen ble søla ut over. Han ble fortvila og måtte ha klut for å tørke, så da fikk han en av de hjemmestrikka klutene av meg. Han har grisa og tørka mye etter det.

Så en del av gavene i kalenderen i år blir nok myke og hjemmelagde - til kjøkkenet:
- Grytekluter til lekekjøkken (kan strikke små kvadrater av restegarn, de trenger jo ikke å være like eller ensfarget. Her er det bare å bruke fantasien)
- Aminigurummi grønnsaker (det finnes mange gratis oppskrifter på nettet, bla hos Jarbo og garnstudio)
- Aminigurummi kaker, kjeks, is, frukt, service ol

Andre gaveideer:
- Julepynt
- Juletre med lys (ikke lage dette selv)
- pepperkaker
- en pepperkakeform og en lapp hvor det står at i dag skal dere bake
- papp og litt glitter ol, og en lapp hvor det står at dere skal lage julekort

Kom gjerne med flere forslag i kommentarfelt under, jeg er ikke helt ferdig enda jeg heller. Heldigvis er det noen dager igjen til 1.desember 😉

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar