blåbærskogen

blåbærskogen

lørdag 2. april 2016

Fler sitteunderlag

Etter at jeg fikk boka sitteunderlag som månedens bok i Hobbyklubben (se tidligere blogg), så har jeg blitt litt hekta. 

Det er to sider. For det første er det enkelt å hekle selve underlagene, så det kan gjøres mens man ser på TV eller andre ting. 

For det andre er det utrolig morsomt å filte. Jeg sier ikke at jeg er veldig god, men det er gøy å stikke nåla i ullsokker danne bilder ved at den setter seg fast :-) Dette er ikke så lett mens man ser på TV, det blir mer og mer "høre på TV". 

Her er det siste på sitteunderlag fronten for min del: 

Hvitt garn innerst og sort på utsiden, her ferdig tova men før filtenåla har blitt tatt i bruk.

Her er siluettene av to katter (tenkte jeg, mens både sønnen på snart 3år og faren hans synes det ligna mest på rever). Uansett, her er siluettene av to som koser seg i måneskinn.

Ferdig resultat. Inspirasjon hentet rett fra boka.

Så er jeg igang med et sitteunderlag til poden. Han liker best brunt og er veldig glad i traktorer, så underlaget er brunt og jeg har begynt med en traktor. Jeg er ikke så god på å tegne så jeg har googlet og funnet frem til en traktor som ikke har for mange streker og detaljer...

Poden tok ett blikk og så jo at det var en traktor, men "de fleste traktorer har jo henger!" Så da måtte det bli en henger også :)


-----------
Nå er de testet ute i utemøblene, med vafler og noe varmt i koppen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar