blåbærskogen

blåbærskogen

lørdag 31. oktober 2015

Tegning som hobby

I dag fikk jeg den nyeste pakken fra Hobbyklubben i posten.

Tegneblokk, julekort og ukeskalenderen fra Fam Irvoll. 

Jeg har ikke helt kommet inn i den nye "fargelegging for voksne" trenden. Og selv om jeg var så heldig å få et hefte med postkort å fargelegge for en liten stund tilbake, har jeg enda ikke fargelagt noe. 

Det er ikke det at jeg ikke liker å tegne og fargelegge. Det er mer det at ikke alle aktiviteter er like lett med en sønn på 2,5år. 
Å tegne fungerer jo utmerket, men foreløpig ser han liten forskjell på mitt og ditt ark. Jeg er egoistisk og vil fargelegge i min egen bok, så jeg sparer denne til vi kan sitte å fargelegge sammen (men i hver vår bok). Den tida går fort. Og jeg tror det kan bli en veldig fin ting å sitte å tegne sammen med han.

Når det gjelder ukeskalenderen så kan den også spares, det er ingen datoer, årstall eller noe annet på den som gjør at den blir "gammel". 

Jeg vokste opp som yngste av to søstre. Jeg likte å tegne og hadde mitt eget sett med farger (de var litt dyrere da enn de er nå, hvor "alle" har mange farger). Søsteren min ville ofte låne fargene mine, men hun la de ikke tilbake slik jeg ville ha dem. Hun la de tilbake, men fargene lå hulter til bulter når hun synes hun hadde ryddet de på plass. 
Da ville jeg ikke låne de bort noe mer, for jeg ville ha fargene i rekkefølge. Hvis du ikke skjønner hva jeg mener er du nok mer lik storesøster enn meg ;-)
Vi ble aldri enige om det der. Men historien forteller litt om hvorfor jeg ikke vil at toåringen skal farge i min Fam Irvoll bok 😳

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar