blåbærskogen

blåbærskogen

søndag 11. oktober 2015

Julestrømpe

Jeg vet jeg er litt tidlig ute, men jeg kjenner mørketiden er på vei og er av en eller annen merkelig grunn litt i julestemning. Vanligvis kommer ikke julestemningen før det snør utpå nyåret en gang og jula er langt forbi.

Nå har jeg i hvertfall strikket en julestrømpe til minstemann. Inspirert sv boka "Julestrømper -og litt til" har jeg laget mitt eget mønster og strikket hæl og tå etter boka.


Garnet jeg har brukt er Sisu fra Sandnes garn, og strømpepinner nr 3. Det står forslag om å bruke et halvt nr mindre på pinnene der det ikke er mønster, for å få et jevnere resultat. Jeg har ikke gjort det, og synes det gikk greit uten, men synes likevel det var et godt tips, for mange strikker strammere når man strikker med flere tråder :)

Mønsteret er sakset litt fra forskjellige andre mønster og har satt sammen så det stemmer med en rapport på 66m. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar