blåbærskogen

blåbærskogen

mandag 28. september 2015

Knappefine tøfler

2-åringen har gått hull i tøflene sine. De er favoritter og blir brukt hver dag, både i barnehagen og hjemme.
Nå har jeg strikket et ekstra par. Det var gjort på en kveld med de nye strømpepinnene mine i str 5 ☺.


Tøflene er strikket etter oppskrift fra Sandnes som jeg har linket til tidligere. Den eneste forskjellen er at jeg har strikket typene med dobbel tråd. Fra der man begynner å slå sammen. Dette fordi det fort blir hull i tuppen, og da er det kjekt med litt forsterkning.

Problemet er også at han lett går ut av dem. Hullet må jo være stort nok til at de er lette å få på, men da faller de også lettere av. Løsningen nå ble å sette i en liten strikk litt på innsiden av hullet og feste med en knapp i forkant.

Det var en utmerket anledning til å bruke et par av de flotte knappene jeg kjøpte på Stoff&Stil tidligere.  Disse var jo bare flotte og måtte kjøpes:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar