blåbærskogen

blåbærskogen

mandag 2. mai 2016

Petroleum Poncho

I det siste har jeg lest flere blogger om garnnøster som hopper opp i handlekurven til folk. Fullt så ille er det ikke med meg, men veien til hobbybutikken er farlig kort på en fridag og det hjelper ikke alltid å vite at man allerede har flere prosjekter gående i heimen. Jeg lar skjebnen avgjøre om det skal bli med garn hjem til et nytt prosjekt.

Og hvordan lar man skjebnen avgjøre? 
Jo; dersom de har alt garnet i butikken til ett prosjekt, da vil jeg kjøpe. Det er så kjedelig å måtte bestille og vente på garn. 

Jeg hadde notert meg et vakkert prosjekt fra boka Poncho, hvor det trengs 400g sterk fra du store alpakka i fargen petroleum. Garnet lå i hyllene og ropte på meg, så nå har jeg ett prosjekt til :-)

Det er ikke så ofte jeg følger en oppskrift 100%. Som regel endrer jeg på noe; fargevalg, størrelse, type garn el. Men nå skal jeg lage meg en poncho akkurat lik denne.



Men jeg innser at det blir mange nøster med glattstrikk før jeg kommer så langt som til den flotte keltiske fletta.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar