blåbærskogen

blåbærskogen

mandag 30. mai 2016

Pulsvanter med keltisk flette

Jeg har strikket poncho med keltisk knute, etter oppskrift fra boka Poncho fra Denise Samson. 

Ponchoen ble varm og god, og den lot meg sitte igjen med litt restegarn. Den keltiske knuten eller fletta, som jeg kaller den, var veldig morsom å strikke samtidig synes jeg den ble flott.

Nå har jeg laget pulsvanter, inspirert av ponchoen. 


Ribbestrikk med vridde rette på baksiden:


Jeg håper jeg ikke deler for mye av oppskriften fra boka, ved å dele oppskriften på pulsvantene.

Keltiske pulsvanter
Størrelse: one size
Garn: sterk fra Du store Alpakka
Strømpepinner: nr 3

Legg opp 59 m
Strikk etter mønsteret nedenfor. Begynn nederst fra høyre og gå mot venstre.
Fell av etter 63 omg
Fest trådene


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar