blåbærskogen

blåbærskogen

onsdag 13. juli 2016

Liten barnehagesekk

Ja så har tiden kommet og 3-åringen skal begynne i stor avdeling til høsten. Det er både spennende og litt vemodig - for oss foreldre. Selve hovedpersonen er mer en stor nok. Og han ønsket seg en sekk, en brun en.

Jeg søkte på nettet og fant et mønster på en flott men ganske enkel ryggsekk for barn (http://atsecondstreet.blogspot.no/2011/04/backpack-tutorial-and-pattern.html). Samtidig var det sommersalg på Stoff og stil, så jeg endte opp med et brunt møbelstoff og et gult bomullsstoff med trykk til fór.

Her er alle delene klippet ut:
De to bitene øverst til høyre er selve sekken, de to halve sirklene er lokket, den lange remsen er sider og bunn på sekken og de små remsene blir til reimer (jeg fulgte oppskriften så godt jeg kunne, men hadde jeg gjort det om igjen ville jeg laget ganske mye lengre reimer).

Jeg kjøpte et enkelt symerke til å ha på sekken. S-en var på tilbud på Stoff og stil, i tillegg til at det er bokstaven til 3-åringen år. 

Jeg har ikke tatt så mange bilder underveis, da det var veldig godt beskrevet i den bloggen jeg fant.
Det eneste jeg har gjort som ikke var med der er å bruke en magnetknapp i lokket. Den kjøpte jeg også hos Stoff og stil. Det er en type knapp som er mest vanlig på vesker, men vel så kjekk på en barnesekk, da den er lett å både lukke og åpne :)

Slik ble den ferdig:

Og innvendig:

Håper du ble inspirert til å lage en sekk selv også. Del gjerne bilder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar