blåbærskogen

blåbærskogen

søndag 4. september 2016

Star wars dress - homemade, hjemmelaget Star wars kjole

Jeg har fått litt dilla på å sy sjalbuffer, eller halser som vi kalte det i gamle dager. I den forbindelse fikk jeg en bestilling på en sjalbuff til mitt fadderbarn på 11 år.  Han ønsket Star Wars mønster og da måtte jeg ut på nettet og søke...

Jeg kom over flere nettsteder som solgte stretch jersey stoff med Star Wars mønster, men jeg fant bare en norsk. Og siden jeg er litt traust så liker jeg å handle nært. Siden heter Lille-L og de sendte en veldig koselig pakke med alt det jeg bestilte i tillegg til et par kjærligheter på pinne.

Fadderbarnet mitt ville ha en sjalbuff i rødt "Star Wars"-stoff, og jeg sydde sjalbuff med sort fleece stoff til fôr. Det blir et blogginnlegg for en annen dag.

Jeg ble inspirert av Star Wars stoffene,  og kjøpte noen meter sort stoff til meg selv - med "Millennium Falken", stjerner og andre romskip. Jeg har brukt mønster fra boka "Heilt spesiell". I stedet for lange ermer valgte jeg å sy de korte, da det ble litt voldsomt med mye mønster på lange ermer. Jeg vurderte å kjøpe ensfarget stoff til ermer, men så ble det korte ermer i  stedet.

Og her er min kule kjole som jeg gleder meg til å ta i  bruk...

Star Wars dress / kjole

3 kommentarer:

  1. Wow, fantastisk kjole! Jeg elsker Star Wars, så noe sånt hadde vært midt i blinken. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det bør foresten være mange gode muligheter for å lage strikkeoppskrifter til samme tema 😉

      Slett
  2. Takk for tilbakemelding. Det hadde vært veldig flott å se flere med sånn kjole 😊

    SvarSlett