blåbærskogen

blåbærskogen

søndag 20. mars 2016

Inn i Marit Hovland sitt bakeland

Månedens bok i hobbyklubben heter Bakeland - norsk natur på sitt søteste, og er et eventyr av en bakebok. Forfatterinnen, som hevder hun verken er bakemester eller konditor i forordet, har på en fantastisk måte tatt elementer fra naturen og brukt de til å pynte kakene sine. 
Boka er bygget opp etter de fire årstider:

Jeg må innrømme at første tanken er litt småfrykt og at dette er ikke noen kaker for meg. Jeg kan bake, men pyntinga mi består stort sett i å strø boe ferdigkjøpt pynt over slik at det fester seg i glasuren.

All pynten er beskrevet med ord og bilder, og hvis man plukker det fra hverandre så er det kanskje ikke så vanskelig. Kanskje denne boka kan hjelpe til så jeg kan imponere en dag.

Alle oppskriftene er flott oppdelt i de ulike elementene, så man kan velge å bare lage kaka, og så se an pynten siden :-)

Det er mange fristelser her både kaker, makroner, kjeks og konfekt. 

Jeg sendte en liten e-post til Hobbyklubben for bare noen dager siden og spurte når neste bok kom, om jeg ville ha den før påske. Svaret jeg fikk var: "Vanligvis sendes bøkene ut med Posten Norge eller Mediapost dagen etter avbestillingsfristen. Derfor er det lurt å bergne sånn ca 1 uke etter avbestillingsfristen før du mottar boken. 
Send meg adressen din, så skal jeg sende et eksemplar til deg litt ekspress"

To dager senere kom boka i posten med en koselig lapp inni: 



Man kan si hva man vil, men det kaller jeg god service. 

Nå er det bare opp til meg om det blir noen påskekaker og bursdagkaker med inspirasjon fra Bakeland :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar