blåbærskogen

blåbærskogen

søndag 28. februar 2016

Nordlys skjerf - viking garn

Jeg falt for dette garnnøstet når jeg var innom garn og hobbybutikken her en dag. Så flotte farger, og fint navn :o)


Jeg hadde ingen plan for hva i alle dager skal det brukes til.

Eierinnen av butikken er ei kjempehyggelig og hjelpsom dame med masse gode tips og forslag. Hun foreslo strømper eller sjal. Jeg er ikke så glad i å strikke strømper, men ser jo at dette blir en kul mønsterfarge på feks sorte strømper.

Jeg har bestemt meg gir å lage et slags skjerf. Mønsteret har jeg hentet inspirasjon til fra boka "De beste strikkemønsterene" av Lesley Stanfield og Melody Griffiths. Jeg har lagt opp 69 m på pinne 3,5 og strikker frem og tilbake etter mønsteret:

Jeg er ikke helt i mål, men fargene har begynt å utfolde seg og det samme har mønsteret. Dette var gøy å strikke og forhåpentligvis kan det brukes til å pynte opp litt en dag også.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar